Blar i NTNU Open på forfatter "Engan, Laila"
-
En kvalitativ casestudie om inkluderende klassefellesskap for elever med ASF og andre særskilte behov
Ljøkjell, Ingeborg (Master thesis, 2023)Denne masteroppgaven handler om hvordan klassefellesskapet kan tilrettelegges for høyt fungerende elever med autismespekterforstyrrelser (ASF). Hensikten er å undersøke hvordan spesialpedagogiske tilnærminger i ordinær ... -
Få de inn og få de med, det tror jeg er nøkkelen til alt
Hindenes, Marielle (Master thesis, 2022)Formål og problemstilling: I dagens skole har alle elever rett på en likeverdig opplæring hvor mangfold fremstår som en berikelse og ressurs. Likevel viser flere studier at lærere mangler kunnskap i å undervise mangfold. ... -
'I am a Child with Education and Knowledge': Karen Migrant and Refugee Children's Daily life Experiences in Thailand
Engan, Laila (Master thesis, 2012)This master thesis is based on a field work conducted in Thailand with migrant and refugee children from Burma belonging to the ethnic minority of the Karen people. One urban school for migrant children and one rural refugee ... -
Jeg forsøker å være et godt forbilde…
Risheim, Kristin (Bachelor thesis, 2019)Hensikten med denne bacheloroppgaven var å belyse hvordan lærere jobber med å forebygge mobbing ut fra sine relasjoner. Sentrale temaer er altså relasjoner og mobbing. Problemstillingen ble derfor «På hvilken måte mener ... -
Tilpasset opplæring for evnerike elever
Alstad, Emma Louise (Bachelor thesis, 2019)Denne oppgaven omhandler tilpasset opplæring for elever med stort læringspotensial. Dette er et tema som er svært interessant og aktuelt da studier har vist at denne elevgruppen ikke har et læringsmiljø som motiverer og ... -
Å koordinere vingene. En studie av syv minoritetsspråklige foreldre sine opplevelser og erfaringer med skole-hjem-samarbeid.
Kildal, Emilie Marie H.; Østerås, Ingeborg S. (Master thesis, 2023)Med denne studien har vi som hensikt å utvide perspektivene på skole-hjem-samarbeid. I den forbindelse har vi møtt og intervjuet syv foreldre med minoritetsspråklig bakgrunn utenfor Vest-Europa. Målet har vært å løfte frem ... -
Å koordinere vingene. En studie av syv minoritetsspråklige foreldre sine opplevelser og erfaringer med skole-hjem-samarbeid.
Kildal, Emilie Marie H.; Østerås, Ingeborg S. (Master thesis, 2023)Med denne studien har vi som hensikt å utvide perspektivene på skole-hjem-samarbeid. I den forbindelse har vi møtt og intervjuet syv foreldre med minoritetsspråklig bakgrunn utenfor Vest-Europa. Målet har vært å løfte frem ...